frulundquist.blogg.se

Mitt namn är Helena Lundquist, bor i Ursviken med min underbara man Alexander, och min underbara son Fred, som föddes i December 2014. Jobbar som förskollärare (föräldraledig just nu) och är även instruktör på ett gym, i sh'bam, afro, zumba och bodypump. På min fritid tycker jag om att sy och sticka, och att vara ute i naturen, och vara med min fina familj. Min blogg kommer att handla om mitt liv, och allt som händer och inte händer i min vardag, det kan alltså innehålla allt möjligt=)

Vad skulle vi göra utan gåstolen?

Publicerad 2015-05-30 21:00:56 i Allmänt, Fred,

Fred är en väldigt social kille som alltid vill vara med, och som är väldigt nyfiken (som de flesta små bebisar). Vi köpte därför en gåstol till honom för ett tag sen, och jösses vilket bra köp! Han verkar verkligen gilla att fara runt i stolen. Han är inte längre nöjd med att sitta i babysittern eller ligga i gymmet. Han vill byta ställe ofta, och han vill gärna vara upprätt, så han ser vad som händer. Ligger han på golvet så ligger han alltid på mage.
När vi började med gåstolen for han bara bakåt, men nu far han mest framåt. Men han kan inte riktig styra, han far dit han far;)
 

Kommentarer

Postat av: familjenlundman.blogg.se

Publicerad 2015-06-01 20:54:20

oj vad Fred växer!! "Doris" är beräknad till 1 oktober. Det vore kul att ses någon dag!!:)

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-06-03 16:46:27

Va bra att han gillar den! Nej samma här, vår lilla vill heller inte ligga still på ett ställe, men som tur är rör hon sig väldigt obehindrat frammåt nu. Annars hade hon väl aldrig varit nöjd på eget håll. Vi hade en gåstol men ja sålde den, för tyckte inte vi hade plats för den. Bor ganska trångt och dåligt med öppna ytor. Synd, men det får gå bra ändå :)

Svar: Härligt! Våran lilleman har nu börjat försöka ta sig fram när han ligger på mage, men går väl sådär. Ibland lyckas han, å då blir han förvånad, men oftast tar han sig ingenstans. Går ju bra utan stol oxå, vi har ju gjort Fred beroende av stolen. Hade vi inte satt han i dem hela tiden så hade han ju inte gillat den så mycket heller..
frulundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela